De reis naar pangandaran - Reisverslag uit Pangandungan, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu De reis naar pangandaran - Reisverslag uit Pangandungan, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

De reis naar pangandaran

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

25 Oktober 2014 | Indonesië, Pangandungan

Om half 7 stond de wekker om de reis te vervolgen naar pangandaran, er werd ons verteld dat de reis ongeveer 8 uur zal duren..
De man van het guesthouse bracht ons naar de bushalte (ergens langs de weg). We gingen eerst met een mini bus (Dat was flink proppen met onze tassen) toen nog een keertje overstappen op een andere minibus en toen kwamen we uiteindelijk na een uur aan waar de andere bus zal komen.. Omdat het verkeer super druk was konden we niet rechtstreeks naar pangandaran maar moesten we een keer overstappen de man van de guesthouse had dit doorgegeven aan de chauffeur. Wat bleek we zaten in een local bus, dat betekent allemaal locals, geen airco, met ze drieën op elkaar zitten, acht uur lang, elke keer stoppen en pas naar zeven uur pas een echte stop. Het was inmiddels al vier uur en werd ons verteld dat het nog vier uur duurde. Na ongeveer twee uur moesten we overstappen in een ander minibusje. In dit minibusje hebben we ongeveer drie uur gezeten, hij reed heel langzaam... Dit omdat de bus vrij leeg was! Ze wilde dat mensen gingen instappen. Uiteindelijk hadden we een jongen die een beetje Engels kon en die vertelde ons dat het nog ongeveer 20 km was. Nou in Nederland is dat ongeveer max 20 minuten, hier dus niet het duurde 2 uur. Heel goed zijn ze niet met inschatten. We moesten om tien uur nog een keer overstappen omdat de timer van het busje ermee ophield.. Het andere busje kwam gelukkig snel en de mensen waren super aardig en hebben ons voor het hotel afgezet. Ook hebben ze nog even gecontroleerd of alles goed was. Uiteindelijk waren we in het hotel na een veel te lange reis. Gelukkig is het hotel erg mooi en hebben we drie bedden :-) we zitten een paar stappen van zee af. De nacht hebben we heerlijk geslapen. Vandaag besloten we het even rustig aan te doen, dus zijn we na het ontbijt lekker over het strand gaan wandelen en ergens wat gedronken, daar kwamen we in gesprek met een Tour guide, die gaat morgen samen met ons de green canyon en green village en een mooi strand bezoeken op de scooter. Gelukkig is hier het verkeer erg rustig en gaan we met twee scooters. Daan en tourguide Kling rijden (vervolg hiervan volgt) Daarna zijn we lekker Nasi goreng gaan eten in een restaurantje en zijn we na de andere kant van het strand gelopen waar we bij een heel leuk tentje aankwamen, daar hebben we voor heel goedkoop een massage gehad van een half uur van een hele aardige doofstomme man. Vanavond zijn we lekker uiteten met kling (de Tourguide) in het leuke tentje aan het strand waar live muziek was. We hebben twee Nederlandse meiden ontmoet en verhalen uitgewisseld! Morgenvroeg verhuizen we eerst naar een ander hotel omdat dit hotel vol zit helaas, gelukkig is het dichtbij en worden we gebracht :-)! Hier blijven we twee of drie nachten. Even bijkomen en dan vervolgen we onze reis bij trein en bus naar yogjakarta.

Waar we achter zijn gekomen van de cultuur in deze vier dagen:
- Je moet met het rijdende verkeer meelopen en niet er tegenin! We liepen dus steeds aan de verkeerde kant;
- Tijd inschatting;
- Veel mensen hebben weinig blanke gezien en willen op de foto met ons;
- Gebrekkig Engels;
- Druk verkeer, iedereen rijdt door elkaar heen en veel scooters;
- Wanneer er word getoeterd willen mensen dat je bij ze instapt of ze halen in of voor de lol;
- De poezen hebben korte staarten omdat ze zo zijn geboren;
- Lonely planet is niet up to date.

Tot snel! Kus

Door de WiFi konden we het niet eerder plaatsen het verslag van vandaag volgt snel :-)

• 25 Oktober 2014 - 14:19

Cora:

Hoi lieverds, ja daar is het anders dan hier, reizen met het openbaar vervoer;-)
    Maar als je maar op de plek kom waar je zijn moet. Het leven gaat daar rustiger dan hier. Relax en geniet maar lekker. Ben benieuwd naar jullie verhaal van vandaag. De foto's die wel al hebben ontvangen beloofd weer een mooi verhaal. Dikke kussen.

• 25 Oktober 2014 - 14:25

Iris:

Hee lieve meiden!!
    Ontzettend leuk om te lezen!! Het klinkt heerlijk daar!!
    Ben erg benieuwd naar jullie verhalen van vandaag!!! Super leuker leuk scooter
    Rijden !
    Kusss voor jullie

• 25 Oktober 2014 - 15:49

Mieke:

Lieve dames wat een super verhaal weer leuk hoor. Wat een verschil met Nederland !!!! Neem het goed in je op dan kunnen jullie er nog jaren van genieten kussen opi omi

• 25 Oktober 2014 - 19:40

Gea:

Hoi lieverds,
    Wat leuk die verhalen van jullie!
    Ik zie het allemaal voor mij, wat jullie vertellen.
    Jullie hebben al veel geleerd.......
    Geniet ervan schatjes!
    XxxxxxGea