Lombok-kuta beach - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu Lombok-kuta beach - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

Lombok-kuta beach

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

17 November 2014 | Indonesië, Kuta

Vanochtend hebben we de wekker om 06:15 staan. Niet een hele goede nacht gehad, want we zijn allemaal een paar keer wakker geworden en om 5 uur hadden we een persoonlijk zangkoor voor de deur. Er waren even 2 katten aan het ruzie maken. Daan is uit bed gestapt en heeft een flinke beuk tegen de deur gegeven en toen was het rustig. Maar niemand kon echt meer slapen. Om 07:00 zijn we gaan ontbeten. Daan en mel hadden pannenkoek met banaan en Dionne toast met jam. Ook hadden we lekker watermeloen erbij. De boot vertrok om 07:30. We hebben maar een kwartiertje op de boot gezeten en toen waren we al in bangsal een kleine haven in lombok. Hier werden we opgehaald door Mr. Sengol. Hij bracht naar kuta. Onderweg hebben we nog een Duitse jongen afgezet op het vliegveld die terugvloog naar zijn woonplaats in China. De weg was weer erg hobbelig en bochten waren weer flink aanwezig. Gelukkig hebben we geen last van wagenziek anders was dat hier wel een probleem geweest. Onderweg hebben we weer apen langs de weg gezien. Ook weer sommige rook stukjes. Hier verbranden ze namelijk hun afval ipv het te brengen naar een vuilnisbelt. Onderweg was het erg groen, maar wel heel droog. We hebben verschillende marktjes gezien waar je vis kan kopen. Hier vliegen dan ongeveer een paar honderd vliegen rond. Niet hygiënisch. Om 10:15 kwamen we aan bij onze homestay yuli's. We hebben 1 tweepersoonsbed en 1 matras op de grond. Gelukkig zijn het wel goede en dikke matrassen. Na alles neergelegd te hebben zijn we gelopen naar het strand. Dit is hier 5 min lopen vandaan. Maar dit is niet echt mooi veel vuil en boten. We zijn onderweg wel 20 loslopende geiten tegen gekomen. Ook lopen koeien hier gewoon los of zitten ze aan een touw. Heel apart. We hebben wat gegeten en zijn teruggelopen naar ons homestay. We hebben een scooter gehuurd en 1 driver geregeld. Hiermee zijn we naar een ander strand gereden. Daan reed en Dionne zat bij haar achterop. Mel zat achterop bij de driver. We reden 10 min op een redelijke weg en dachten chill. Iets te vroeg gejuicht. De weg ging over naar zand, kiezelsteentjes en veel gaten. Dionne zat weer paniekerig achterop terwijl Daan relaxed aan het rijden was. We kwamen aan bij een super mooi wit strand en heldere zee. Hier hebben we even gelegen en hebben we foto's gemaakt. Om 15:30 heeft de driver ons weer opgehaald. Nu zitten we aan avondeten en hebben Mel en Daan morgen om 08:00 de eerste surfles.

• 17 November 2014 - 15:09

Cora:

Weer een prachtig verhaal meiden! Heerlijk genieten. Veel plezier op Lombok. Succes Mel en Daan met surfen:-)

• 17 November 2014 - 17:11

Erica:

Ik was altijd benieuwd naar Lombok!

• 17 November 2014 - 19:31

Gea:

Oh leuk leren surfen, veel plezier,
    Dionne mist haar eigen driver Max natuurlijk?!
    Ook mijn favoriet mangojuice?
    Surzakjuice is ook heerlijk en bijzonder!
    Xxxxxx

• 18 November 2014 - 08:44

Wendy:

Mooie vehalen damens geniet er nig lekker van !
    En wat zijn jullie al bruin

• 18 November 2014 - 20:52

Opa Oma:

weer een mooi verhaal spannend hoor !!!!! Het is wel heel anders als in Nederland die slechte wegen ????? niet te filmen !!!!was het surfen leuk ????de foto ziet er wel dissy uit leuk. Ja dat met die vliegen hebben wij ook meegemaakt op Kreta oh oh wat vies hé.nou dames jullie liggen lekker te pitten bij ons is het 20.45 dus wij wachten nog even morgen weer een spannende dag met veel belevenissen dikke kussen knuffels veel plezier succes opi omi