Prambanan en Borobudur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu Prambanan en Borobudur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

Prambanan en Borobudur

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

28 Oktober 2014 | Indonesië, Jogjakarta

28 oktober

Gisteravond hebben we gezellig met Bella het meisje van het guesthouse thee gedronken met cake. Super lekker! We hadden alleen even aan haar gevraagd of ze ons wilde helpen met mogelijkheden om naar de bromo vulkaan te gaan. Super lief dat ze dus thee en lekkers had klaargemaakt!

Vanochtend stond om kwart over drie de wekker. Om vier uur werden we opgehaald met een minibus om naar de zonsopgang bij Borobudur in de buurt te bekijken. Om vijf uur waren we op de plek van bestemming en stond ons een wandeling naar de top te wachten van ongeveer 10 minuutjes. Om half zes zou de zonsopgang te zien zijn, alleen was het heel bewolkt dus zagen we eigenlijk helemaal niks. (Alleen een mooi uitzicht). Dus om kwart voor zes liepen we weer naar beneden waar we tegen een mega spin aanliepen (dat is niet overdreven). Dit is de grootste die Dionne in haar leven heeft gezien haha. Toen we terug kwamen bij het busje gingen we ontbijten. We hadden van bella (het meisje van het guesthouse) een super lekker ontbijt meegekregen van een bakkerij. Om kwart voor zes reden we door na de tempel Borobudur. Daar aangekomen was het nog lekker rustig en kregen we twee en half uur de tijd om rond te lopen. Bij de ingang kregen we sarong om en waren helemaal ready to go. Het was een beetje jammer dat de entree voor toeristen 250.000 rp (16 euro) is en voor de locals 30.000 rp (2 euro) maargoed het is niet anders. De tempel was reusachtig en erg mooi, je kan allemaal rondes lopen in de tempel. Het zag er erg mooi uit. Naar een uur hadden we het wel gezien en wouden we terug na de ingang toen we werden aangesproken door een groepje locals studenten, die graag met ons voor een cursus opdracht een gesprek wouden aangaan om hun Engels te verbeteren. Gelukkig spreken wij vloeiend Engels en hebben ze super veel van ons geleerd. Nee grapje, het gesprek duurde ongeveer 1 uur. Mel heeft nog wat euro's gegeven. Dit vonden ze helemaal geweldig. In ruil daarvan kregen we rp en 2 buttoms! Ook nog een kaartje met de fb en email van 1 jongen! Hierna moesten we snel wandelen van de bus omdat we nog moesten ontbijten, dit werd een nasi goreng. Aangekomen bij de bus bleek dat we verder gingen met een ander busje. Hier ontmoeten we ook een Nederlands meisje. De trip ging verder naar een buddha paleis, het was een korte stop van tien minuten. Daarna gingen we verder na Prambanan. Dit is ook een tempel. Ook dit was weer een reusachtige tempel. Het zag er erg mooi uit. Uiteraard moesten we hier ook weer met mensen op de foto! Het houd maar niet op. Hier kregen we een uurtje de tijd en daarna gingen we terug naar het hotel. Het was inmiddels half twee en we waren aardig moe, dus de rest van de middag hebben we lekker aan het zwembad gezeten. Morgen worden we om 8 uur opgehaald om onze weg te vervolgen naar de bromo vulkaan. Dit word weer een lange zit van maar liefst elf uur dus we besloten we vroeg naar de bed te gaan.