Gili air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu Gili air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

Gili air

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

14 November 2014 | Indonesië, Gili Air

Gisteravond hebben we lekker gegeten samen met Fanny! Fanny is het meisje die we hadden ontmoet bij de bromo en die ook in gili trawangan is. Dionne, Melissa en Fanny hebben beef rendang gegeten. Danielle had gekozen voor de nasi goreng. Hier was ze erg blij mee, omdat de beef rendang zo heet bleek te zijn. Na elke slok moest er een slokje water gedronken woeden. Mel had het idee dat haar lippen in brand stonden. Het was super lekker maar wel een strijd om op te krijgen. De tranen stonden net nog niet in de ogen bij de meiden. Na het eten zijn we naar de bar sama sama gegaan. Dit was the place to be want het was er super druk met allemaal toeristen. Er was een live band aan het spelen. Erg gezellig en lekker reggae muziek. Dus we hebben een klein dansje gedaan. Het werd wel erg warm en daarna zijn we lekker buiten gaan zitten en hebben we lopen kletsen met andere backpackers. Vervolgens na een aantal cocktails verder zijn we lekker gaan slapen en ging ik (Daan) helemaal blij naar bed.

Vandaag moesten we al vroeg op want we verplaatsen naar gili air. Niet slim gepland we moesten om 07:15 op en hier hadden we allemaal een beetje moeite mee.. Niet heel gek! Om 8uur hebben we ontbeten en hadden we weer gezelschap van het katje. Dionne was altijd al binnen voordat de kat er was, dus haalde de eigenaar steeds het katje bij ons weg. Na het ontbijt hebben we de backpack gepakt en zijn we naar de boot gelopen. De eigenaar van de homestay dacht dat de boot om 08:30 vertrok, maar dit bleek 09:30 te zijn. We hadden dus nog 1 uur lekker in ons bed kunnen liggen. Gelukkig konden we nog lekker in de schaduw zitten en hebben we nog even 3000000 RP gepind. (Je voelt je zo rijk hier). Dit is €180,-. We hebben ongeveer 20 minuten op de boot gezeten naar air. Hij stopte nog op gili meno. Dit is het eiland tussen air en trawangan in. Hier is eigenlijk helemaal niks te beleven. Eenmaal aangekomen in de haven van air was onze accomadatie tyrell cottage en restaurant maar 3 minuten lopen. We hadden een kleine bungalow. Heerlijk met drie bedden. En een hangmat voor de deur. Er was een airco, maar dat was alleen voor de kamer. In de badkamer was het bloedheet! (Helemaal naar allemaal douche). Eerst hebben we spring Rolls en kip gegeten en hebben we onze bikini aangetrokken en zijn richting strand vertrokken. Daar zijn we neergeploft op strandbedden waarbij je een towell krijgt voor 50.000 RP! Heel fijn. Hier hebben we de hele dag vertoeft. Mel is ondertussen fan geworden van de mango juice. Hier hebben we er ook verschillende van gedronken. Ongeveer rond 6 uur zijn we teruggegaan naar onze accomadatie ongeveer 15 minuten gelopen. Lekker gedoucht en gaan eten. We hebben lekker gegeten aan het strand en vervolgens terug gelopen. Met terug lopen kwamen we er achter dat we alweer onze malariapil waren vergeten in te nemen met eten. Dionne heeft daarom nog even een rijstkoekje gekocht.

Vandaag en gisteren hebben we niet veel meer gedaan dan op een ligbed liggen en mango juice drinken. Af en toe naar de zee rennen en weer terug afdouche en weer terug gaan liggen.

• 26 November 2014 - 23:30

Femke G :

Hahahah dat laatste stukje! Groot gelijk meiden na al dat reizen en zien van tempels, rijstvelden enz mogen jullie ook eens lekker luieren op het strand