Aankomst en Bogor - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu Aankomst en Bogor - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

Aankomst en Bogor

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

22 Oktober 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

De reis van Amsterdam naar Jakarta is goed verlopen (voor mel door een plek aan het raam), we kregen veel eten, mooi vliegtuig, eigen tv'tje en mel had lekker geslapen. Eenmaal aangekomen op de tussenstop Kuala Lumpur konden we even onze benen strekken, het was erg slecht weer dus we moesten toestemming krijgen voor het opstijgen dat duurde een even. Gelukkig was het nog maar minder dan twee uur vliegen naar Jakarta. Aangekomen op Jakarta hadden we vrij snel de tassen en ging het avontuur echt beginnen! Dat begon met de ongeveer 40 taxichauffeurs om ons heen die ons naar het hotel wilde brengen. We wisten even niet wat we moesten doen dus zijn we eerst even geld gaan pinnen. We zweten ons inmiddels ook kapot want het was echt bloedheet. Toen we gepind hadden besloten we met een taxi mee te gaan, deze man heeft ons netjes naar het hotel gebracht. Hier is het stuur aan de andere kant van de auto, Daan ging voor in zitten dus stapte aan de verkeerde kant in haha. Eenmaal in het hotel was de reservering niet helemaal goed gegaan we kregen een kamer met een tweepersoonsbed, wat bleek ze hadden alleen maar kamers voor twee personen, omdat we niet extra geld wilde uitgeven besloten we gezellig met ze drieën in een bed te slapen. Nadat we onze tassen hadden neergezet in de kamer gingen we wat eten in de shopping mal, we waren daar echt een attractie iedereen keek ons aan. De volgende dag besloten we naar Bogor door te reizen. We besloten dit per taxi te doen dit stond aangegeven in de lonely planet maar volgens mijn zijn we alsnog dik afgezet. Eenmaal in Bogor bleek het hotel dat we hadden uitgezocht niet meer te bestaan. Er kwam een man naar ons toe die Nederlands sprak en hij had nog een kamer met airco (daar is ook alles mee gezegd) over voor weinig inclusief een huisdier de salamander. Hierna zijn we op pad gegaan. Het oversteken was al een opgave! Wat veel scooters en auto's, busjes en fietsen. We zijn eerst naar de botanisch tuinen geweest wat heel mooi is als je een boom liefhebber bent. Het was in het begin erg rustig wat lekker was, even tot rust komen. We hebben even wat gegeten in café de daunan. Daar hebben we onze eerste nasi goreng gehad wat erg lekker was. Toen we verder liepen door de tuinen werden we beroemdheden, iedereen wilde met ons op de foto's op een gegeven moment stonden er meer dan 70 kinderen om ons heen. We kwamen geen stap verder, het was wel erg leuk en allemaal lieve kindjes. Daarna kwam de ouderen generatie die ook graag een fotomoment wou. Hierna zijn we snel terug gegaan naar het guesthouse waar we ook onze eerste plens bui over ons heen kregen. In het geusthouse zijn we met de eigenaar naar een poppenmaker gemaakt, de traditionele poppen uit Indonesië, de naam zijn we vergeten haha. Het was erg leuk om te zien en we kregen lekker thee en een gebakken banaan waar Dionne erg van houdt en we hebben een souveniertje meegenomen. Danielle had goed afgedingd zodat we nog geld overhouden voor de aankomende weken haha :-), de man nam ons daarna mee naar de bruiloft van zijn nicht, waar we weer met iedereen op de foto moesten, het was een heel warm onthaal en ze zagen er heel mooi uit. We hebben ook een nieuwe betekenis van de afkorting BMW geleerd :-) enig idee?
Morgen vertrekken we heel vroeg met de bus naar pangaradan waar we lekker even tot rust komen :-), maar eerst acht uur in de bus! We houden jullie op de hoogte. Dikke kus Daan, Dion & Mel

• 22 Oktober 2014 - 17:40

Cora:

Geweldig verhaal en wat een belevenis! Geniet ervan en laat je niet afzetten. Hihi. Goede reis morgen in de bus. Dikke kus.

• 22 Oktober 2014 - 20:37

Erica:

Wauw, mooie start!!

• 23 Oktober 2014 - 18:26

Mama:

En dit is nog maar de eerste dag

• 23 Oktober 2014 - 18:36

Schrijf ik een heel verhaal staat er maar 1 zin

• 24 Oktober 2014 - 09:15

Ester:

Leuk meiden! Het begint in elk geval al met dikke pret:)

• 24 Oktober 2014 - 10:30

Ansje:

Hoi meiden,

Wat leuk om jullie belevenissen te volgen! Marco is jaloers op jullie. Veel plezier, wees voorzichtig en ik kijk zo vaak mogelijk op jullie blog.

Liefs van Ansje

• 24 Oktober 2014 - 10:38

Femke:

Super gaaf om te lezen! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Geniet er van !! Dikke kus Femke g

• 24 Oktober 2014 - 10:51

Mama:

nog een poging weet niet waarom er maar steeds 1 zin zichtbaar is maar gelukkig hebben we de app nog!! fijn alles te lezen en de foto's te zien, heerlijk hoor! heerlijk genieten samen daar!