Surabaya en de reis naar Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu Surabaya en de reis naar Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

Surabaya en de reis naar Bali

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

03 November 2014 | Indonesië, Ubud

Toen we aankwamen in hotel Metro in Surabaya, viel dat op ze minst gezegd tegen. Daarnaast stikte het er van de muggen en waren we binnen een kwartier al lekgeprikt.
In de buurt van het hotel was er weinig te beleven. Eind van de middag zijn we dan ook maar neergeploft bij een mega duur restaurant aan de overkant van de straat. Hier hebben we de rest van de avond gezeten.
De volgende dag zijn we met een taxi naar de Surabaya Zoo geweest. Hier liepen we als eerste tegen een giraffe aan. Deze stond zo dicht bij het hek dat je hem kon voeren en aaien (als je dat durfde).
We vonden wel dat de dieren in kleine hokjes zaten. Heel wat anders dan in Nederland. Ook hier waren we een mega grote attractie voor de mensen. Iedereen wou op de foto en we hadden zo weinig rust.
Bij de olifanten was een verzorger de olifanten (die gewoon losliepen) even aan het schoonspoelen. Tegelijkertijd was hij heel druk met zijn mobiel. Dat kan hier gewoon allemaal. Pingen (want hier is de BlackBerry helemaal hot) en de olifant even schoonmaken. Achja wat moet je anders doen tijdens het schoonspoelen van de olifanten.
Ook kon je middenin de dierentuin op een olifant rijden. Dit zag er erg zielig uit. Het was een rondje van nog geen 30 seconde en de olifant moest telkens hetzelfde rondje lopen. Dit rondje hebben we dus maar afgeslagen.
Na de dierentuin zijn we maar weer neergeploft bij het dure restaurant aan de overkant van ons hotel.
De derde en laatste dag in Surabaya zijn we naar het House of Sampoerna geweest. Dit is een sigarettenfabriek en een kunstgalerij. Daar hebben we ook lekker gegeten en vervolgens zijn we naar de grootste shopping mall in Surabaya geweest. Hier zijn we de rest van de dag gebleven.

De volgende dag zijn we rond half 10 vanaf ons hotel naar het vliegveld in Surabaya gebracht per taxi. De vlucht verliep soepels en voor we het winsten waren we op Bali. Hier stond onze chauffeur Jerry al te wachten op ons. Hij bracht ons naar Ubud, waar we drie nachten verblijven.
Onderweg vroegen we of hij wist waar de buddha to buddha fabriek was. Voor je het wist stonden we voor de ingang.. Het was niet helemaal de bedoeling dat we er vandaag al naartoe zouden gaan, maar ach nu we er toch waren:)
Nadat we bij de fabriek zijn geweest zijn we door gegaan naar Ubud. Hier zitten we in een mega luxe huisje met twee slaapkamer en een mega grote badkamer met bad en douche!!
Nu lekker eten en een Bintang drinken en dan lekker douche en slapen. Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg.

Jullie horen weer snel van ons!
Dikke kus

• 04 November 2014 - 12:18

Cor:

Wat fijn dat de reis weer goed verlopen is. Het is weer een mooi verhaal. Nu het mooie Bali bekijken. En genieten van alles. Veel plezier dikke knuffels.