Bromo vulkaan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Danielle, Melissa, Dionne - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Danielle, Melissa, Dionne

31 Oktober 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Om acht uur zouden we worden opgehaald. Dus we zaten netjes om half 8 te ontbijten. Bella kwam nog even langs om te kijken of we wel genoeg te eten kregen (super lief). Jammer genoeg had de bus vertraging en was die er pas om half 9. Het was dit keer geen local bus maar een toeristenbus. We zaten met vijf anderen in het busje. Hier hebben we Fanny ontmoet een Nederlandse vrouw uit Valkenburg. De trip van elf uur kon beginnen, gelukkig viel het mee en hadden we aantal stops en hebben we lekker gegeten tussen de middag. De bus had gelukkig airco, alleen verstaan ze hier onder airco warme lucht. We hadden we de meeste asociale chauffeur die we tot nu toe hebben gehad, we hebben zeker 40 keer met samen geknepen billen gezeten. Nog een ongeluk voor ons gebeurd met een scooter die onderuit ging (Mel kreeg een hartaanval haha). Wij dachten hij wil voor het donker thuis zijn maar wat blijkt je moet zo rijden om er binnen elf uur te willen zijn. Om zeven uur kwamen we aan bij de touristinformatie. Hier kregen we informatie over morgen en moesten we overstappen naar een ander minibusje, waarom weten we niet. Het was wel een chill busje. Om half negen kwamen we aan bij het hotel. We konden hier nog snel even eten. Er zou een warme douche zijn op de kamer je moest alleen de kraan drie minuten laten lopen, we weten niet wat ze hier verstaan onder warm want dat was dit zeker niet. Dus maar snel slapen want om 5 voor 3 stond de wekker gepland. Het was erg koud daar, Dionne had het ijskoud en Mel en Daan koud haha. Om half vier kwam de jeep ons halen om op weg te gaan naar de zonsopgang plek met uitzicht op de bromo vulkaan. Het was boven erg koud en het waaide hard. Denk ongeveer 10 graden. We stonden om vier uur al klaar, de zon kwam pas om kwart voor vijf. Het was wel een erg mooi gezicht, de zonsopgang was erg mooi, het was helemaal helder. Het was wel redelijk druk bij de zonsopgang plek maar dit bleek in het hoogseizoen nog tien keer erger te zijn. Na de zonsopgang terug de jeep in en op naar de bromo vulkaan. Daar aangekomen hadden we een uurtje de tijd. Je kon per paard of lopend. Het leuk ons leuk om dit per paard te beleven. Dus alledrie op een paard en gaan. Het paard van Daan was zo snel dat we die niet bij konden houden. Gelukkig waren we per paard gegaan want er was zoveel verstuiving van het zand dat het met een paard beter was. Het laatste stukje moesten we met een trap omhoog. Boven aangekomen keek je recht in de krater, het stonk echt ontzettend naar rotte eieren en het pad was erg smal. De krater zag er heel mooi uit. Voor de foto besloten we nog een stukje op de rand van de krater te gaan staan, je moet geen hoogtevrees hebben want het was best hoog. Vallen wou je daar zeker niet. Wat bleek je kon over de hele rand van de krater lopen, dit was ons een stapje te ver er was geen bescherming en het pad was hoogstens 15 cm breed anders viel je na beneden de krater in. We zagen een man die het wel had gedaan, maar aan zijn vriend te zien was hij blij dat hij het had gehaald. Het was wel een super mooi uitzicht. Terug besloten we maar te gaan lopen, helemaal zwart kwamen we beneden. Terug de jeep in naar het hotel, wat bleek die zat wel heel dichtbij dat hebben we die avond niet kunnen zien toen we aankwamen. Snel even ontbijten, de tas inpakken en onszelf schoonmaken en de reis kon weer verder gaan naar Surabaya. Deze reis verliep soepel. Ongeveer drie uurtjes naar het busstation van Surabaya. Het was een local bus, maar het was een grotere bus en hij reed gewoon normaal door. Vanaf het busstation een taxi gepakt en aangekomen bij het hotel. Nu lekker warm water en drie bedden! Hier blijven we maar drie nachten, want het is een mega stad! Dan vliegen we na bali! Dikke kussen van ons

• 31 Oktober 2014 - 12:52

Opa Oma:

Dikkie kussen knuffels opi omi

• 31 Oktober 2014 - 13:58

Cora:

Wat een prachtig verhaal weer, ben wel benieuwd naar de foto van de spin. Hihi.
    Jullie maken zoveel mee, het is maar goed dat jullie alles opschrijven. Veel plezier in Surabaya. Dikke kus.

• 31 Oktober 2014 - 16:09

Opa Oma:

Wat een mooi verhaal weer ik had direct een groot verhaal gemaakt voor jullie en opeens was het weg. Dan nu maar weer een verhaal schijven ???? Wat genieten wij heerlijk het is net of jullie naast ons staan heel leuk hoor. Opa is wel bang dat jullie niet voorzichtig zijn.Maar jullie letten goed op elkaar toch ??? We hebben al pepernoten gekocht dan kunnen jullie daar ook nog van mee genieten als ze voor die tijd niet op zijn ???? Want wij vinden ze zelf ook lekker !!!! Verder hier alles oke lekkere temperatuur circa 19. Graden en droog dus heerlijk hier. Dames veel plezier en geniet lekker van jullie trip kus knuf en met spanning kijken we uit naar het volgende verhaal P.s. De foto's zijn ook leuk

• 31 Oktober 2014 - 16:38

Gea:

Hoi schatjes,
    Druk reisschema hebben jullie, daardoor natuurlijk al wel veel gezien. Nu even drie nachten Surabaya is wel lekker. Straks op Bali hebben jullie niet zoveel reistijd, dat is niet zo groot.
    Gaan jullie met Sukiasi op stap?
    Succes met het afschudden van al die paparazzi!
    Xxxxxxxx